(انتخابات مجلس هشتم 463)

انجمن اسلامی دانشگاه یزد در اعتراض به خبر  سایت یزدنا و نشریه طلوع   :

هنوز نيز کم نيستند افرادي که براحتي اخلاق، انصاف، و امانت را براي منافع زودگذر سياسي و دنيوي زير پا مي گذارند

 

یزدفردا:در پی انتشار خبر مناظره مهندس اولیاءوحجت الاسلام صدرالساداتی در سایت یزدنا و نشریه طلوع  انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد با صدور بیانیه ای ضمن تقبيح اين اقدام سايت يزدنا و نشريه طلوع و ابراز تاسف از وجود بد اخلاقي هاي سياسي در مورد موراد انعکاس یافته در این دو رسانه توضیحات مبسوطی اراده نمودند .

به گزارش واحد خبر یزدفردا متن کامل بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه یزد به شرح زیر است :

 

بسمه تعالي
در تنگناي حيرتم از نخوت رقيب
متاسفانه بعد از گذشت 30 سال از تشکيل جمهوري اسلامي و بعد از پشت سر گذاشتن فراز و نشيب هاي فراوان در عرصه هاي اجتماعي و سياسي کشور، باز و بسته شدن فضا در دوره هاي مختلف و بدست آوردن تجربه هاي فراوان هنوز نيز کم نيستند افرادي که براحتي اخلاق، انصاف، و امانت را براي منافع زودگذر سياسي و دنيوي زير پا مي گذارند.

دوشنبه شب گذشته، جلسه مناظره با حضور کانديداهاي محترم راه يافته به دور دوم حوزه يزد و صدوق، يعني آقايان اولياء و صدرالساداتي توسط انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد برگزار شد.

 بعد از اين جلسه که به گواهي خدا، فيلم هاي موجود و افراد صادق حاضر در جلسه سعي شده بود که کوچکترين طرفداري از کانديداي خاصي صورت نگيرد، متاسفانه برخي از سايت ها و نشريات به طرز ناجوانمردانه اي به تخريب برگزارکنندگان مناظره پرداختند.


از جمله اين سايت ها سايت يزدنا و نشريه طلوع جامعه اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي بود که البته اين دو رسانه در بسياري موارد مواضع همديگر را پوشش مي دهند.
افتراهايي نظير تلاش براي جهت دهي به جو جلسه به نفع آقاي صدرالساداتي ، پرسيدن سوال هاي جهت دار و مغرضانه از آقاي اوليا، ندادن وقت کافي به آقاي اوليا براي صحبت کردن، رفتار مغرضانه مجري برنامه، پخش يک نشريه اصولگرا برخلاف توافق قبلي از جمله مواردي بود که به مسئولين برگزاري مناظره نسبت داده شده بود.

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد به عنوان تنها تشکلي که چه در دور اول و چه در دور دوم، انتخابات از هيچ کانديدايي حمايت نکرده و نخواهد کرد، سعي داشت با برگزاري جلسات مناظره و بحث فضا را براي دانشجويان و مردم در انتخاب فرد اصلح شفاف کند، درباره شبهات مطرح شده در رسانه هاي ياد شده به چند نکته مي توان اشاره داشت:


اولاً که در مورد مدت زمان صحبت کانديداها در اين جلسه سعي شد که کانديداها تمام حرف خود را بزنند و کمتر تذکري به کانديداها براي وقت داده شد و اگر جمع دقايق صحبت شده توسط کانديداها را محاسبه کنيم، مي بينيم که به هيچ وجه در حق آقاي اوليا اجحاف نشده است، حتي در اين مورد مي توان از خود آقاي اوليا سوال کرد.


درباره پخش يک نشريه بر خلاف توافق قبلي، اولاً که تنها توافق قبلي براي پخش نشدن تبليغات کانديداها بود و نشريه پخش شده هم متعلق به انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد به عنوان برگزارکننده جلسه بود که بيشتر مطالب آن هم مطالب انتقادي نسبت به دولت بود.

درباره ديگر موارد مطرح شده مانند رفتار مغرضانه مجري وتلاش براي تغيير جو نيز چون هيچ دليلي براي آن ها آورده نشده است، بيشتر به يک ادعا مي مانند.


در ديگر قسمت آن مطالب گفته شده بود که بعضي از دانشجويان دانشگاه هاي ديگر به داخل راه داده نمي شدند که با رايزني جامعه اسلامي دانشگاه آزاد و ستاد آقاي اوليا مشکل حل شد، در حالي که حراست دانشگاه يزد مسلماً نه به حرف جامعه اسلامي دانشگاه آزاد گوش مي داد و نه به حرف ستاد مهندس اوليا، بلکه با هماهنگي آقاي ناصري مسئول انجمن اسلامي و به عهده گرفتن کليه مسئوليت ها از جانب ايشان، حراست دانشگاه به افراد اجازه ورود به دانشگاه را دادند.
متاسفيم که بعضي تشکل هاي دانشجويي به جاي عمل به رسالت اصلي شان که همانا تعميق بينش و آگاهي دانشجويان است تبديل به مهره هايي براي بازيهاي سياسي خارج از دانشگاه شده اند، اما اين تشکل ها بايد بدانند که بازيهاي سياسي آنقدر بي رحم هستند که پس از سوخته شدن مهره هايشان آنان را به سمتي پرت نمايند، و آن
زمان شما مي مانيد و احساسات جريحه دار شده دانشجويان.

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد ضمن تقبيح اين اقدام سايت يزدنا و نشريه طلوع و ابراز تاسف از وجود بد اخلاقي هاي سياسي، حق پيگيري موارد کذب مطرح شده را از طريق مراجع قانوني براي خود محفوظ مي داند.
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا